Wednesday 22 June 2016

PENEROKA FELDA:RAPIJI DERMA RM500 KAH?

PEKAN: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebentar tadi mengumumkan insentif Aidilfitri berjumlah RM500 kepada 99,046 peneroka FELDA di seluruh negara.
 Najib berkata, insentif keseluruhan yang berjumlah RM49.523 juta adalah untuk meringankan beban kewangan dalam membuat persiapan menyambut Aidilfitri yang bakal disambut tidak lama lagi. Beliau bagaimanapun menjelaskan peneroka tidak lagi bersama FELDA dan mereka yang melakukan urusniaga tanpa kebenaran FELDA serta menyamannya, tidak layak mendapat insentif berkenaan. Najib membuat pengumuman itu ketika berucap pada Program Ihya Rahmat Ramadan Warga FELDA bersama Perdana Menteri peringkat Kebangsaan 2016 di Dewan Semai Bakti FELDA Chini Timur 3 di sini, sebentar tadi. Yang turut hadir, Pengerusi FELDA, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad dan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal FELDA, Datuk Abu Bakar Harun dan Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Razali Ibrahim.




PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak beramah mesra dengan orang ramai pada Program Ihya Rahmat Ramadan Warga FELDA bersama Perdana Menteri peringkat Kebangsaan 2016 di Dewan Semai Bakti FELDA Chini Timur 3 di Pekan, sebentar tadi. - Foto Farizul Hafiz Awang





Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/167208

No comments:

Post a Comment